Elavult böngészőt használ
Ezt a böngészőverziót nem támogatjuk.
Azért látja ezt az oldalt, mert böngészője elavult vagy nem támogatott. A wizzair.com webhelyen való böngészés folytatásához, illetve a legjobb felhasználói élmény érdekében javasoljuk, hogy frissítse böngészőjét.
Ezeket ajánljuk:
Mozilla Firefox
Ingyenes letöltés
Google Chrome

Emberek
Környezet
Gazdaság

Care more Live more Be more

Hiszünk abban, hogy az utazás olyan lehetőségeket teremt, amelyek szebbé varázsolják az életünket és a körülöttünk lévő világot

További információ

Elkötelezettek vagyunk

az iránt, hogy bárki bárhol igénybe vehesse a legkedvezőbb árú utazási ajánlatainkat, miközben külön gondot fordítunk működésünk társadalmi, gazdasági és környezeti hatásaira is. Stratégiánkat kedvező árakra és sokszínű hálózatunkra alapozzuk, amelyeket hatékony és fenntartható működésünkkel és magas színvonalú ügyfélszolgálatunkkal biztosítunk.

új repülőgép
a flottánk átlagéletkora
szakértő az Ön szolgálatában
ennyivel csökkentjük a szén-dioxid-kibocsátás mértékét utasonként 2030-ig
Az ENSZ 17 Fenntartható Fejlődési Céljából 8-ra vagyunk közvetlen hatással
az üzemanyag-hatékonyság évenkénti fejlődése az A320ceo repülőgéppel összehasonlítva
futóverseny Európa-szerte
futóverseny Európa-szerte
Közvetlen
hálózat csomópontok nélkül

Az egyik leggyorsabb ütemben terjeszkedő légitársaságként

elképesztően alacsony költségekkel járó üzleti modellünkkel a legkedvezőbb árakat biztosíthatjuk ügyfeleink számára, és minden eddiginél többen vásárolhatnak megfizethető áron repülőjegyet. Ugyanakkor azzal is tisztában vagyunk, hogy a számos gazdasági, társadalmi és környezeti változás kihat közösségeinkre, ezért több kezdeményezés keretében is foglalkozunk az üggyel, ami bizonyítja, hogy a WIZZ Cares főszerepet játszik fenntarthatósági törekvéseinkben.

A Wizz Air és a szén-dioxid-kibocsátás

Pénzügyi év 2017
Pénzügyi év 2018
Pénzügyi év 2019

Számos üzemanyag-megtakarítási kezdeményezésünknek, illetve technológiánk folyamatos modernizálásának köszönhetően mi dicsekedhetünk a legalacsonyabb kibocsátási értékekkel az európai légiközlekedési ágazatban. A 2019-es pénzügyi évben az utasok által megtett kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátás 58,5 grammra csökkent a korábbi 59,9-ről – ez közel a fele az ágazati átlagértéknek. Erről bővebben éves jelentésünkben olvashat.

KÖRNYEZET

Fő célunk, hogy mi legyünk a legzöldebb légitársaság.

Arra törekszünk, hogy mi legyünk a legzöldebb légitársaság, és keményen dolgozunk azon, hogy folyamatosan csökkentsük környezeti lábnyomunkat. Elképesztően alacsony költségekkel járó modellünk a leghatékonyabb Airbus repülőgépeket sorakoztatja fel, az úti célokat pedig egy közvetlen, nagy légi forgalmat bonyolító hálózat révén teszi elérhetővé. Az utasok környezeti lábnyomát azzal is csökkenthetjük, ha a járatot a lehető legnagyobb létszámmal indítjuk útnak – nem véletlen, hogy az Airbus 320 repülőcsaládból a WIZZ-gépek dicsekedhetnek a legnagyobb ülésszámmal.

A321NEO – FORRADALMI VÁLTOZÁS

csökkenés az üzemanyag-fogyasztás terén az A320ceo repülőgéppel összehasonlítva
mértékű csökkenés a szén-dioxid-kibocsátásban az A320ceo repülőgéppel összehasonlítva
ennyivel hosszabb repülési távolság az A320ceo repülőgéppel összehasonlítva
a zajcsökkenés mértéke az A320ceo repülőgéppel összehasonlítva
csökkenés az egységáraknál az A320ceo repülőgéppel összehasonlítva

ERŐSSÉGEINK

Papírmentes pilótafülke

Pilótafülkéinkben tabletet használunk, ezzel repülőgépenként
25 000 kinyomtatott oldalt spórolunk meg

A gépek évente kétszeri lemosása

Repülőgépeinket félévente lemossuk – minél tisztábbak,
annál kisebb ellenállásba ütköznek, ezáltal az üzemanyagból is kevesebb fogy. Ezzel az apró tettel
akár 0,2-0,5%-ot is spórolhatunk a kibocsátáson és az üzemanyagon.

Könnyebb ülések

Folyamatosan újabb, könnyebb üléseket vásárlása

A motorok többszöri lemosása – sűrűbben, mint
ahogy azt a szabályok megkövetelik

Ha gyakran, a kötelezőnél több alkalommal mossuk le motorjainkat,
növelhetjük hatékonyságunkat, miközben a hosszú távú fenntartási költségeket is csökkentjük.

Az egyik motor kikapcsolása leszállás után

Több üzemanyagot takarítunk meg, ha a motorok egyikét kikapcsoljuk landolás után.

Utasonként a legalacsonyabb szén-dioxid-kibocsátás az ágazatban

2012 óta számos projektet elindítottunk,
sokat tettünk többek között repülési sebességünkért és hozzáállásunkért, valamint optimalizáltuk hálózatunkat – ezzel együtt
évente több mint 100 000 tonnányi szén-dioxid kibocsátását akadályozzuk meg (repülőgépenként 3%).

Zajszennyezés enyhítése

Az örvénygyűrűk csökkentik a zajszintet.

Fékek

2020-tól Airbus321neo
repülőgépünk új fékekkel lesz gazdagabb,
amelyek 20 kg-mal könnyebbek.

Sharkletek

Ezzel a nagyszerű találmánnyal felszerelve a gépet egy hosszabb úton
800 tonnánként/évente/repülőgépenként 4%-kal csökkenthetjük a szén-dioxid-kibocsátás mértékét.
2024-re flottánk minden gépét felszereljük sharkletekkel.

Fedélzeti magazin

Könnyű, újrahasznosított papírra nyomtatva

APU helyett GPU használata – óránként 200 kg-os megtakarítás

Ha lehetőség van rá, inkább földi elektromos áramot használunk a repülőgép működtetésére,
valahányszor az úti célhoz megérkezve fordulnia kell. Ezzel 200 kg üzemanyagot takaríthatunk meg óránként.

Emberek

Olyan jövőt szeretnénk megteremteni, amelyben
mindenki úgy érezheti, hogy lehetősége van kibontakoztatni önmagát.

Az emberekkel kapcsolatos víziónk két pillére az ügyfelek és a munkavállalók. Olyan jövőben hiszünk, amelyben mindenki úgy érezheti, hogy lehetősége van kibontakoztatni önmagát, és keményen dolgozunk azért, hogy szolgáltatásaink fejlesztésével élvezetesebbé tegyük az ügyfélélményt, illetve feladatunknak tekintjük azt is, hogy lelkesítsük az embereket, és támogassuk az általunk kiszolgált közösségeket. Cégünk 44 ország 147 repülőterén üzemeltet járatokat, célunk pedig, hogy szoros kapcsolatot alakítsunk ki a közösségekkel az egyes piacainkon. 2019-ben ismét belevetettük magunkat a piacaink közt zajló helyi közösségi projektekbe, ezzel a kezdeményezéssel pedig a munkavállalóink és a működési területünk közösségei közötti kötődést igyekszünk erősíteni.

MUNKAVÁLLALÓINK

Munkavállalói elégedettség

Ahogy az a legutóbbi munkavállalói elégedettségi felmérésünkből kiderült, a munkavállalók kiemelkedően elkötelezettek, és azt is megtudtuk, hogy remek munkáltatónak tartják a Wizz Airt. A WIZZ Teamen belüli általános elégedettség 79%-ot ért el, amely 19%-kal magasabb az Európában mért átlagos elköteleződési aránynál. Általánosságban elmondhatjuk, hogy a WIZZ Team 89%-a optimista a cég jövőjével kapcsolatban.

Wizz Air Pilótaakadémia

Saját pilótaakadémiát üzemeltetünk, amely anyagi támogatást, azon belül is részleges szponzorációt biztosít a motivált kadétoknak kiképzésük ideje alatt. Azok a kadétok, akik megszerzik végzettségüket a Pilótaakadémián, pilótagyakornokként kezdhetik meg munkájukat a Wizz Airnél.

Változatos csapat

1200 új jelentkezőt vettünk fel a 2019-es pénzügyi évben – amely megfelel annak a lenyűgöző adatnak, miszerint a vállalat 3,3 új kollégával gazdagodik naponta.

Munkahelyi egyenlőség

Nem mutatkozik meg fizetésbeli különbség a két nem között, és a férfiak és nők aránya általában véve is kiegyensúlyozott a cégen belül – a női munkavállalók aránya 51%, a férfi munkavállalóké pedig 49%.

Fáradtságkezelés

Folyamatosan figyeljük a fáradtság jeleit, és felmérjük a vele járó kockázatot a biztonságos repülés érdekében. Személyzetkezelő rendszerünk a fáradtsággal kapcsolatos információkat is bevonja tényezőként a döntéshozatal folyamatába, hogy egyszerűbbé tegye a fáradtsággal járó kockázat felismerését.

Ügyfeleink

Elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy ügyfeleink maradéktalanul elégedettek legyenek hatékony szolgáltatásainkkal a teljes út során. Csapataink keményen dolgoznak azért, hogy jobbá tegyék az ügyfél-kommunikációt fennakadások esetén, illetve hogy innovatív gondolkodásmódjukat megőrizzék a munka során, egyúttal folyamatosan nyitottak maradjanak a visszajelzésre.

Mobilitás és aktív életmód

Vállalatunknál szervezeti felépítése átlátható és hatékony – és arra törekszünk, hogy hálózatunkon keresztül másnak is megadhassuk ezt az élményt. Hiszünk abban, hogy a megfizethető utazáshoz hasonlóan az egészséges és aktív életmód is mindenkit megillet. Számos közép- és kelet-európai futóverseny büszke támogatói vagyunk, ilyen például a fő eseményünkként számon tartott Budapest Félmaraton, valamint Kolozsváron, Szófiában, Szkopjéban, Kijevben és Katowicében tartott versenyeink.

Ügyfél-elégedettség

Tisztában vagyunk vele, hogy a zavaró tényezők befolyásolhatják ügyfeleink elégedettségét, ezért folyamatosan frissítjük eszközeinket, hogy a lehető leghatékonyabban tájékoztathassuk mind az utasokat, mind a helyi földi kiszolgálási partnereinket. A WIZZ alkalmazásában már push-értesítések és járatinformációkkal kapcsolatos hírek is megtalálhatók, továbbfejlesztettük az elveszett poggyászok kezelését, és egy új, automatikus rendszert is bevezettünk, amellyel az utasok szállás- és repülőtéri transzferlehetőségeket találnak arra az esetre, ha egy kimaradó járat miatt a helyszínen kell éjszakázniuk.

WIZZ Youth Challenge

Éves esettanulmányi versenyünkkel az egyetemi hallgatókat célozzuk meg, akik a program keretében valós üzleti környezetben valósíthatják meg projektjüket vagy ötletüket, így támogatja a légitársaság a fiatal hallgatók fejlődését Európa-szerte.

Személyre szabás és online élmény

Folyamatosan azon dolgozunk, hogy jobbá tegyük a wizzair.com online élményét és alkalmazásainkat, hogy használatuk még személyre szabottabb és egyszerűbb legyen. Frissítjük keresési funkciónkat, ezzel lehetővé téve az úti célok mentését és az expressz foglalást, illetve ajánlatokat is küldünk, így utasaink még könnyebben megtalálhatják, lefoglalhatják és elérhetik álmaik úti célját.

Földi kiszolgálás

Földi kiszolgálással foglalkozó partnereink kiemelkedő szerepet játszanak a ULCC (városi szárazföldi közlekedési kapacitás) ökoszisztéma sikereiben, és folyamatosan nyílt párbeszédet folytatunk helyi partnereinkkel az ügyfélszolgálat és a kommunikáció fejlesztését illetően.

Gazdaság

A gazdaság fellendítésére törekszünk a
WIZZ egyes úti céljain.

A megfizethető légi közlekedés számos utazó életét könnyítheti meg, de ne feledkezzünk meg arról sem, hogy mit jelent egy város számára. Kevés dolog befolyásolja olyan mértékben egy város gazdaságát, mint a közvetlen légi közlekedés lehetősége – főleg, ha ezeket a Wizz Air legalacsonyabb árú járataival érhetik el az utazók. Ahogy a megfizethető árak miatt egyre nagyobb tömegek engedhetik meg maguknak a légi közlekedést, az utazók növekvő száma fellendíti az úti célok helyi gazdaságát.

Az ACI (Repülőterek Nemzetközi Tanácsa) irányelvei

Becslések szerint évente 750 új helyi állás megteremtésére van szükség minden egymillió utas közlekedéséhez. Ha ez alapján számolunk, 26 000 helyi állás létrejöttét támogattuk a 2019-es pénzügyi évben, és 34,6 millió utas közlekedését biztosítottuk útvonalhálózatunkban.

A forgalom és a turizmus fellendítése

Hálózatunk számos pontján egy légitársaság sem üzemelt előttünk, más helyeken igen komoly forgalmat idéztünk elő a korábbihoz képest. Miután 2017-ben megnyitottuk várnai központunkat, két számjegyű emelkedést idéztünk elő a repülőtér utasforgalmában. Észak-Macedóniában az utóbbi tíz évben az utasok száma triplájára emelkedett, Kutaisziban pedig megduplázódott – az utasok 75%-a velünk utazott.

ULCC-modell

Üzleti modellünk miatt számos támogatási feladatot helyi, külső partnereknek szervezünk ki a vállalat minden szintjén, ezért több mint 5000 szerződött szolgáltatóval dolgozunk együtt hálózatunk minden pontján, szoros együttműködésben.

Az őszinte és igazságos üzletmenet védelme

Saját belső eljárásainkon és intézkedéseinken keresztül biztosítjuk a vonatkozó korrupcióellenes szabályoknak való megfelelést. Korrupcióellenes irányelveink magukba foglalják a megvesztegetéssel, illetve a korrupcióval szembeni elveket, tilalmakat és gyakorlati iránymutatásokat – ezekkel az esetekkel szemben a zéró tolerancia elve érvényesül. Ezek az irányelvek a WIZZ-munkavállalók éves kötelező képzésében is szerepelnek, így az itt dolgozók garantáltan értesülnek róluk.